tiistai 2. helmikuuta 2010

Hiustuotteet

Hiustuotteita on olemassa niin paljon, ja niistä on vaikea löytää itselle juuri ne omaan päähän sopivat tuotteet. Paljon apua valintaan saa lukemalla toisten kokemuksia eri tuotteista, mutta kannattaa aina muistaa, että kaikki tuotteet eivät vain toimi kaikilla. Valinnanvaikeutta lisää entisestään se, että on markettituotteita (Tresemmet, Sunsilkit, XZ, Erittäin Hieno Suomalainen.....) ja kampaamotuotteita (Tigi, Joico, L'anza, Redken+ miljoona muuta merkkiä...). Sekään ei tietenkään riitä, että jokaisella eri merkillä olisi vain shampoo ja hoitoaine, vaan shampoo- ja hoitisvaihtoehtoja on jokaisella merkillä vielä useita erilaisia.

Mulla hiustuotemäärä on karannut totaalisesti käsistä, kun putelimäärä alkaa hipoa 30. Myönnän kyllä, että välillä tuo määrä tuntuu paljolta, mutta välillä taas ei todellakaan. Mun suurin "heikkous" on hoitoaineet.. Ja se johtunee siitä, että en koe löytäneeni vielä sitä The Hoitoainetta, joka ois juuri mulle sopiva tuote.

Shampoita mulla on yllättävän vähän, ja niitä kuluukin paljon vähemmän kuin hoitiksia. Toiseksi, koen todellakin löytäneeni juuri mulle sopivan shampoon. Tämä The Shampoo on MOP C-System Hydrating Shampoo. Tuo shampoo on kaikinpuolin mulle sopiva. Se on koostumukseltaan todella miellyttävää, tuoksu on ihan ok, ja mikä parasta se ei ole liian pesevä, mutta pesee kuitenkin niin hyvin, että hiukset pysyvät puhtaina ehkä jopa kauemmin kuin muilla shampoilla pestynä. Tuo ei edes kuivata hiuksiani, ja mä todella pidän tuosta shampoosta.



Hoitoaineita multa löytyy sitten enemmänkin, ja onhan niiden joukossa pari ihan hyvää hoitista, joita en kuitenkaan osaa mieltää The Hoitoaineiksi. :D Yksi suosikeistani on Tigin Moisture Maniac, joka on aivan ihanan tuoksuista, mutta kosteutustehot eivät valitettavasti riitä mun hiuksille. :/ Toinen hyvä hoitis on Tigin Oatmeal&Honey. Tuo kosteuttaa todella hyvin, varsinkin kun sitä pitää pidemmällä vaikutusajalla. Mun sydän suorastaan itkee verta aina kun tajuan, kuinka paljon tuosta putelista on kulunut.  Siltikään en ole tilannut tuota lisää (vaikka monta kertaa on tehnyt mieli), koska haluan uskoa että löydän tilalle jonkun vielä paremman hoitiksen..

Ajan tasalla oleva hiustuotelista löytyy täältä.

Ei kommentteja: