maanantai 12. huhtikuuta 2010

Vaatekaapin siivousta

Miten se onkin niin rasittavaa.. Kaapin tyhjentäminen sängylle on helppoa kuin mikä, mutta turhien vaatteiden karsiminen on vaikeaa puuhaa. Tässä tyypillisimmät ajatukset, joita päähäni tuli kun tuota kaappia siivosin.

Kyllä tää/nää mulle viä joskus mahtuu.. Joopa joo, ehkä 10 vuoden päästä oon taas tarpeeks laiha, et mahtusin kyseisiin housuihin tai paitaan. Ehkä ois aika luovuttaa ja luopua kyseisestä vaatteesta, ja antaa pikkusiskon käyttöön. Tajusin tänään sen, et yhdet housut olisi varmaan vieläkin mun kaapissa ellen ois antanu niitä pikkusiskolle pari vuotta sitten. Ne oli vaan tosi kivat, ja pari kolme vuotta säilytin niitä kaapissa, just sen takia et kuvittelin niiden viä joskus sopivan mun päälle. :D Ja ne housut tosiaan tais olla mun päällä kun täytin 13, ja jo silloin ne just ja just mahtu viä päälle.

Tää menee hyvin kotivaatteena. Eikä mene. Jos vaate on niin hirveän näköinen, niin eihän sitä kukaan täysjärkinen suostu edes kotona käyttämään. Tai jos vaate on jo kulutettu kotivaatteena täysin puhki, niin turha sitä on enää säilöä, ehkä niitä ehjiä vaatteitakin löytyy..

Miks täällä on näin paljon rikkinäisiä sukkahousuja? Jos niihin sukkiksiin tulee silmäpako, miksei niitä voi heti heittää pois?!? Onneksi heitin tänään kaikki rikkinäiset pois ja säästin ne harvat yksilöt, jotka olivat jostain syystä ehjiä. :D

Mitä oon oikeen ajatellu, kun ostin tän? Hutiostokset.. Kaupassa ne ehkä näytti kivoilta, mutta sitten kotona on toinen juttu. Joko vaatteita ei voi yhdistää mihinkään asukokonaisuuten järkevästi, tai ne on muuten vaan huteja. Tai sitten ne eivät enää vaan näytä omasta mielestä kivoilta. Ja parasta on huomata, että vaatetta ei ole kertaakaan käytetty.

Miten näitä sukkia on näin paljon? Ja silti sukista on aina puutetta. Oon sitä mieltä, et meidän pesukone syö kaikista hyvistä sukista sen toisen parin, joten jäljelle jää vaan ne huonot ja rumat parilliset sukat. Nyt kyllä sukkia (parillisia) löytyy taas niin paljon, et oon ihan yllättynyt miten niitä niin paljon onkin. Ehkä siinä sukkakasassa oli osa pikkusiskon sukkia, mutta olkoon. Seuraavan pesun jälkeen niitä sukkia onkin taas varmaan puolet vähemmän.

Ai tääkin on viä tallessa! Mitä tää täällä tekee?  Vaatekaapista löytyy aina välillä ylläreitä, joiden olemassaoloa ei enää muista. Osa ylläreistä on positiivia, mut mis niitä negatiivisia tuntuu olevan enemmän?

En ymmärrä, miten voi olla niin vaikeaa luopua vaatteista, joita ei ole pitänyt pitkään aikaan ja tietää ettei tule pitämäänkään. Usein ajattelen, että kyllä mä tätä pidän sillon ja sillon, mut kuitenkin tiedän et niin ei tule tapahtumaan.

Nyt kun tuo kaappi on vihdoin siivottu ja osa laitettu eteenpäin pikkusiskolle, on aika lähteä shoppailemaan. :D Kesävaatteita kyllä löytyy jonkin verran, mutta haluaisin ainakin pari vähän pidempää paitaa tai toppia, joita voi käyttää (farkku)leggingsien kanssa.

Ei kommentteja: