keskiviikko 28. huhtikuuta 2010

Vinkkejä - osa II

Viimeksi kerroin tuosta kuntoplussan reittisuunnittelusta, joka on ollut ainakin mulla tosi ahkerassa käytössä. Tänään taas "löysin" sen avulla uuden 4km lenkin, jonka ajattelin huomenna käydä kävelemässä. :) Parasta tuossa reittisuunnittelussa on kuitenkin se, että sen avulla voi mitata myös maastolenkkejä, joita ei ole merkitty tienä karttaan. Tuolla voi siis helposti katsoa, kuinka pitkä lenkki tulee maastossa käveltyä. Aivan mahtavaa siis!

Mutta nyt siihen toiseen vinkkiin. Oon tässä jo varmaan kuukauden päivät ollut rekisteröityneenä Kiloklubiin. Tuonne voi siis merkitä kaikki mitä on päivän aikana tullut syötyä ja liikuttua. Ja tuo kiloklubi sitten laskee kaikki kalorit ym, eikä itse tarvits tehdä mitään! Mä en itse oo mitenkään kalorinlaskija-tyyppiä, enkä siis pahemmin mieti mitä syön. Kuitenkin tuo kiloklubi antaa hyvin osviittaa siitä, mitä kannattaa syödä ja mitä välttää. Nolottaa tunnustaa, mutta mulla oli parin kolmen viikon tauko tuon käytössä, koska se oli muka vaikeakäyttöinen.. Ja pyh, tuo on oikeesti hyvin selkeä ja helppo, jos sitä jaksaa ajatuksen kanssa tutkia. Mä oon kaikkimullehetinyt -ihminen, ja se alkoi ärsyttää, kun en heti tuon käyttöä hallinnut. Nyt jälkeenpäin kaduttaa, kun niin äkkiä luovutin, mutta nyt taas aion jatkaa sen käyttöä ja suosittelen muillekin. ;)

Hienointahan tuossa Kiloklubissa on se, kun saa kaikki ruokapallot vihreäksi, jolloin tietää että on tullut syötyä oikein. Tänään sitten herkuttelin syömällä 4 palaa suklaata ja jäätelön, ja johan alkoi pallojen väri muuttua siitä vihreästä keltaiseen.. Mitä opin tästä, pieneltäkin tuntuva määrä herkkuja -> turhaa.. Taidan lopettaa herkkujen syönnin kokonaan... Pienet herkut satunnaisesti on kyllä sallittuja, mutta muuten mielellään ei yhtään.

Muokkailin äänestysaikaa, joten muistakaa äänestää! Aikaa on vain perjantaihin asti, jolloin on myös kuukausikatsauksen vuoro.. ;)

Ei kommentteja: