perjantai 8. tammikuuta 2010

Iho-ongelmia

Äääärsyttävää.. Atooppinen iho alkaa taas oireilla ja syyn on pakko olla näissä pakkasissa! En muista yhtään, koska viimeksi mun iho olisi oireillut, mutta nyt se taas alkaa. Myönnetään, mun iho oireilee aina, mutta pitkään aikaan ei ole tullut näitä kuivia länttejä naamaan. Syksyllä ja kesällä (kuin myös alkutalvesta) iho oli ihan ok kunnossa, mutta ilmeisesti nämä enemmän kuin -20 asteen pakkaset alkaa tehdä tehtävänsä. Ei tää nyt mun maailmaa kaada, mutta mieluummin olisin totta kai ilman kuivaa ihoa.. Ja mielestäni mulla on iho-ongelmia ihan tarpeeksi ilman tuota ylimääräistä kuivumista, koska käsissä kyynärtaipeissa on ihottumaa samoin naamassa huulien ympärillä. Onneksi tuo huulten ihottuma pysyy aisoissa normaalilla rasvaamisella ja kortisonivoiteen käytöllä. Kauhulla tässä muistelen kun pienempänä mulla oli huulien ympärillä varmaan sentin leveydeltään oleva punainen ihottumarajaus.. Onneksi taisin silloin olla ala-asteella, muuten olisin varmaan kuollut häpeään tai johonkin muuhun vastaaavaan tunteeseen.

Tässä kun nyt sopivasti pääsin valittamisen makuun, niin valitan sitten vähän lisää.
Mua häiritsee aivan mielettömästi se, että kun kirjotan koneella, niin mulle tulee ihan järkyttävä määrä kirjoitusvirheitä. Oon epäilly jo kaikkee mahdollista lukihäiriöstä alkaen, mutta ei kai lukihäiriö voi tällei yhtäkkiä vaan tulla?! Kirjotusvirheillä tarkotan tässä sitten sitä, että kirjaimia saattaa puuttua välistä/olla liikaa/tulla väärä kirjain. Huomasin tässä yks päivä kun olin kirjoittamassa sanaa TAAS, niin lopputuloksena oli ttas (ja äsken kirjotin taad). Nyt oon miettinyt, että voiskohan virheiden 300 kertaiseks lisääntyny määrä johtua mun kynsistä. Ne kuitenkin on jo tosi pitkät, ja huomaan että ne tosiaan haittaa kirjoittamista. En kuitenkaan haluaisi niitä lyhentää, vaikka ihan kokeilumielessä tekis mieli. Mut sit jos virheitä vaan tulee kynsien lyhentämisen jälkeen, niin oon turhaan lyhentäny ne. Ja mä en haluais tehdä sitä turhaan. :D Kuitenkin oon näitä kesän lopusta asti kasvattanu, mut toisaalta nyt ois hyvä lyhentää, niin sit mulla ois ylppäreihin asti aikaa kasvattaa ne takasin.
Huomatkaa, mä oon selkeesti päättänyt että pääsen ylioppilaaks. ;)

Mä muuten jotenkin ajattelin, et kirjotan vaan yhdestä asiasta per postaus, mut nyt tääkin on jo kolmas asia tässä postauksessa.. Mut jotenkin tuntuu, et kirjotettavaa löytyy vaikka mistä. Äsken tein listan, et mistä kaikesta voisin kirjottaa tässä seuraavina päivinä, ja listalla on jo 4 asiaa ja osan unohdin jo kirjottaa. Ehdotuksia saa toki myös esittää (te huimat pari lukijaa, jos edes tätäkään luette.. :D ). Oonko muuten jo sanonu, et tää blogin kirjottaminen on terapeuttista? Oon varmaan sanonu joo, mut tää oikeesti on. Saa purkaa ajatuksia ja ehkä näitä voi sitten puolen vuoden päästä lukee naureskellen ja miettiä samalla, et mitä v*ttua sitä on tullu ajateltua. :D

Ja loppuun jotain söpöä. <3


PS. voisitteko pikkuiset avata jo simmut ja kasvaa isoiksi?

Ei kommentteja: